|
|
VALLOMÁSOK: Pintér Gábor főpályamester, feltaláló75
Otthonában kutyájával „Őseim, nagyszüleim még alföldi földmívesek voltak, apám azonban anyag-osztályvezetőként már a vasútnál szolgált. Később bátyám és én is MÁV-alkalmazottak lettünk, otthon gyakran a vasút adta beszélgetéseink, vitáink témáját. 1946-ban apámat Kiskunfélegyházáról Kecskemétre helyezték. Szolgálati lakást kapott, és a család vele együtt ide költözött. Az általános iskolát az úgynevezett sárga iskolában kezdtem meg. Az első év után a fiúkat áttették a piaristákhoz, majd az államosítás után Jókai utcai Általános Iskolának keresztelték át az épületet. A nyolc elemi után szüleim a piarista gimnáziumba írattak be. Egy év múlva, 1954-ben azonban apámat a vasútnál válaszút elé állították: vagy kivesz az egyházi iskolából vagy felmondanak neki. Nehéz évek voltak, megélhetésünk biztosítása érdekében apám inkább kivett a gimnáziumból. A MÁV-nál kaptam én is munkát, néhány évig segédmunkásként dolgoztam. Később Budapesten elvégeztem a Pályafenntartási és Vasútépítési Technikumot, illetve a MÁV tisztképző tanfolyamát is. Így előbb egy 10-12 fős brigád vezetője, majd egyéves gyakornokoskodás után 1970-ben Kiskunfélegyházán pályamester lettem. Tíz évig láttam el ezt a feladatot, közben egy több milliárd forintos beruházás, az ottani állomás-átépítés részese voltam. 1980-ban Kecskemétre hívtak, a vasút egyik legnagyobb felelősséget igénylő munkájával bíztak meg. Főpályamesterként a Cegléd–Kiskunfélegyháza fővonal vasútforgalmának biztonságáért feleltem. A 62 kilométeres szakasz folyamatos ellenőrzése, a hibák azonnali javítása volt a feladatom. A teljes felelősséget egyedül én viseltem, ha bármikor csörrent a telefonom, azonnal indulnom kellett. Negyven évig dolgoztam a vasútnál, ezalatt számos újítással próbáltam munkánkat egyszerűsíteni, megkönnyíteni. Ezek közül ötvenet hivatalosan is elfogadtak. A vasbetonalj javítását ma is az általam kidolgozott technológiával végzik. Mindezekért számos szakmai elismerést, kiváló újító és kiváló feltaláló kitüntetéseket kaptam. A rakodást végző vasúti traktor 1994-ben nyugdíjba mentem. Néhány évig feleségem kárpótlás során visszakapott földjén gazdálkodással próbálkoztunk. Aszályos évek voltak, hamar felhagytunk a földműveléssel. A vejemmel közösen alapított családi vállalkozásunk annál sikeresebb lett. A DEXTRON Kft. a vasúti pályafenntartáshoz szükséges anyagok és kéziszerszámok, illetve a pályaépítési és karbantartási kisgépek gyártásával foglalkozik. Kísérletező-újító hajlamomnak itt is hasznát vettük. Az általunk készített vasúti traktorral – amely a Nemzeti Közlekedési Hatóság Kiemelt Ügyek Igazgatósága Vasúti Főosztálya engedélyével működik – vasúti rakodást végzünk az egykori házgyár területén. A vasút az életem, a hobbim, álmaim is ehhez a szakmához fűződnek. Most például azt tervezem, hogy vejemmel közösen egy kis traktort építünk, ami a jelenleg nem működő Kecskeméti Kisvasút nyomvonalán járna. A speciális jármű egyrészt a vasúti pálya gaztalanítását környezetbarát vegyszerezéssel oldaná meg, másrészt a Kecskemét-Kiskunmajsa közötti több mint száz kilométer hosszú vasúti szakasz hibáit is föl tudná mérni. Elképzelésemet az illetékes vezetőknek már elküldtem, remélem, kedvezően fogadják!” (Lejegyezte: Varga Géza) TÁMOGATÓINK |
Aktuális lapszámunk tartalma:A schwechati csata egyik áldozata A református főgimnázium egykori igazgatója A hírös város legendás sebésze Kecskemétre menekült az iskola elől Félt a közönytől, a se-se emberektől Aktuális számunkArchívum
2007. december
2008. január 2008. február 2008. március 2008. április 2008. május 2008. június-augusztus 2008. szeptember 2008. október 2008. november-december 2009. január 2009. február 2009. március 2009. április 2009. május 2009. június-augusztus 2009. szeptember-október 2009. november-december 2010. január-február 2010. március-április 2010. május-június 2010. július-augusztus 2010. szeptember-december 2011. december 2012. június 2012. július-augusztus 2012. szeptember-október 2012. november-december 2014. január 9. 2014. január 16. 2014. január 23. 2014. január 31. 2014. február 14. 2014. február 28. 2014. március 15. 2014. március 31. 2014. április 15. 2014. április 30. 2014. május 15. 2014. május 31. 2014. június 15. 2014. június 30. 2014. július 31. 2014. augusztus 15. 2014. augusztus 31. 2014. szeptember 15. 2014. szeptember 30. 2014. október 15. 2014. október 31. 2014. november 30. 2014. december 15. 2014. december 31. 2015. január 15. 2015. január 31. 2015. február 14. 2015. február 28. 2015. március 15. 2015. március 31. 2015. április 15. 2015. április 30. 2015. május 15. 2015. május 31. 2015. június 15. 2015. június 30. 2015. július 31. 2015. augusztus 31. 2015. szeptember 15. 2015. szeptember 30. 2015. október 15. 2015. október 31. 2015. november 30. 2015. december 31. 2016. január 15. 2016. január 31. 2016. február 29. 2016. március 31. 2016. április 30. 2016. május 31. 2016. június 30. 2016. július 31. 2016. augusztus 31. 2016. szeptember 30. 2016. október 31. 2016. november 15. 2016. november 30. 2016. december 31. 2017. január 15. 2017. január 31. 2017. február 28. 2017. március 31. 2017. április 30. 2017. május 31. 2017. június 30. 2017. július 31. 2017. augusztus 31. 2017. szeptember 30. 2017. október 31. 2017. november 30. 2017. december 31. 2018. január 31. 2018. február 28. 2018. március 31. 2018. április 30. 2023. január 31. 2023. február 28. 2023. március 31. 2023. április 30. 2023. május 31. 2023. június 30. 2023. július-augusztus 2023. szeptember 2023. október 2023. november 2023. december 2024. január 2024. február 2024. március 2024. április 2024. május 2024. június |
HN Szerkesztősége: 6000 Kecskemét, Tópart u. 8/c. • Tel.: 20/886-1979 • E-mail: info@hirosnaptar.hu | ||||