Vállalkozásunkat, illetve annak jogelődjét, az Améta Út-Vasútépítő és Fenntartó GMK-t 1984-ben több pályamester és a kezük alatt dolgozó vasúti szakember összefogásával hoztuk létre. Az első években elsősorban a területünkön található iparvágányok fenntartását és részleges felújítását vállaltuk, de részt vettünk a vasúti karbantartás egyes részfolyamataiban is.
A gmk életében a ’90-es évek első fele hozta meg az áttörést. Ekkor ugyanis új technológiát kísérleteztünk ki a vasbetonaljak pályában történő javítására. A komoly költségmegtakarítást eredményező, szakmailag védett új szabványt a MÁV a teljes vasúti hálózaton bevezette. Ennek köszönhetően a következő években, csak a Cegléd-Szeged fővonalon százezres
nagyságrendben végeztünk aljfelújítást. Az eljárást később kidolgoztuk valamennyi járatos vasbetonaljra, így például a műanyagbetétes vasbeton aljak pályában történő felújítását először a budapesti metróban mi alkalmaztuk.
Cégünk azóta töretlenül fejlődik. 1999-ben a gmk-t átalakítottuk közkereseti társasággá, majd 2004-ben az addig mellékfoglalkozásként folytatott vállalkozást főfoglalkozásúvá szerveztük, és a kkt-t beolvasztottuk az időközben alapított AMÉTA 2004 Út- és Vasútépítő Kft. be. Kibővítettük profilunkat is, ma már utak, csomópontok, parkolók építését, felújítását és karbantartását is végezzük. Az ukrán határtól a horvátig az ország egész területén dolgozunk. Megbízóink között
található többek között a MÁV, a BKV, a MOL, a Vegyépszer, a Hídépítő Zrt. és az osztrák Strail GmbH.